Wednesday, January 7, 2009

Titik peluh

ALHAMDULILAH,dengan gaji yang x seberapa nie dapatlah aku buktikan pada semua aku juga mampu memiliki harta sendiri dengan hasil titik peluh aku sepanjang kerja dengan KTAK( kementerian Tenaga , Air & Komunikasi)& Juga masa aku kerja dengan KKLW( Kem Luar bandar) cuma bezanya duit(masa aku kerja KKLW) pulak habis ke PERSIAPAN PERKAHWINAN AKU....Apa-apa pun aku bersyukur dengan rezeki yang aku dapat..cuma kadang-kadang tu aku jeles jugak...( terutama kat Cousin2 aku Liza, & Zam)yang lain aku x berapa nak kisah sangat . Mybe dari kecik lagi, aku dah peragai macam tu ( asyik nak berlawan ja) kiranya apa yang depa ada, aku jugak kena ada...Liza dah beli umah pada umur dia 27 tahun, so aku target sebelum umur aku 30 aku nak beli umah...La nie umur aku , 25 tahun..ada lagi 5 tahun untuk aku kumpul duit nak beli umah...Cayok-Cayok....
aku nak himpun bayar Deposit sahaja...yang lain aku nak Hubby aku yang settlekan....ha..ha...
Tahun 2008
Di antara Barangan-barangan yang aku beli dengan Hasil titik peluh aku

1. Rantai emas Berat 10.7 gram - harga RM 1k lebih..bercerita mengenai Rantai di atas( aku copy dari Yahoo). Nie adalah duit hasil bonus pertengahan tahun2008.& aku tambah duit gaji sikit so dapatlah 1 utas rantai emas...Pada mulanya aku nak beli yang kecil sahaja..al maklumlah nak pakai ari-ari, oleh sebab tiada saiz kecik..aku hentam saja ambik yang besar..bila aku balik umah, aku bandingkan dgn rantai kahwin rupanya sama ...cuma yang ini labuh 1 inci sahaja...nak buat mcm manakan dah beli...nak x nak pakai saja lah labu...



2. Motor EX5 X nama dia Harga-RM 7K
Pun Sama aku copy dari Yahoo jugak...Kes dia aku beli sebab selama nie aku mempunyai DRIVER( hubby aku lah) untuk menghantar aku ke PID. Pada mulanya ( lepas habis pantang) aku bolehlah ikut rentak Hubby aku tu( asyik nak cepat saja) ...tapi oleh sebab anak( Qashrina) Koin dok merap, & pagi-pagi aku naik angin sebab banyak yang nak kena buat, yg tu, yg nie , sana sini aku kena buat..kadang-kadang pakai tudung pun dalam kerata , mana boleh tahan...aku tekad, Aku beli motor , so hubby aku p kerja naik motor , aku naik kereta lah....( Kancil je). Warna sebijik sama dengan Gambar tu...cuma aku syoknya no PLAT dia RH??????( RH- TU SINGKATAN NAMA AKU, RAHIMA)HE..HE..

3. Kereta pesona- Harga RM 45 K lebih...Loan dah lulus, tapi kereta x keluar lagi....wa..wa...wa...( 9 tahun buat Loan)

Copy dari Yahoo jugak..Pada mulanya , niat di hati dah setahun dengan Ktak nie, aku nak la pakai kereta( sebab geng pid semua dah pakai kereta)..tapi oleh sebab Hubbyku cakap nanti, so aku tangguhkan dulu hasrat di hati nak pakai kereta...

  1. Namun pada ari Raya posa, bertambah la lagi semangat nk pakai CAR sebab Zam dah beli kerata.....nie x leh jadi nie.
  2. Lagi satu kes, Masa tu kenduri ashraf kahwin..so travel lah kami anak beranak ke SP , sebab ashraf nak juga2 kami p..lepas habis kenduri, kami anak beranak , on the day balik ke Perlis. masa perjalanan balik...aku suruhlah Hubby aku singgah TESCO Alor Star sebab aku nak mandikan Sayang dan bagi makan petang...Hubby aku dengan Spotan menjwab" nak balik terus , abg x larat la"..Aku ckplah" abang, nak bagi makan anak...kat TESCO ada tempat boleh mandikan Baby sekali"...Hubby" ala sampai umah nanti bagi makan & mandilah"...Malas aku nak bertekak, akhirnya sayang tau...apa lagi sayang membuanglah...so hubby aku x ada lagilah alasan x nak p TESCO...Sampai Tesco, hubby aku basuh muka ...dan baru ada balik semangat nak shopping...hubby dengan nada mengeluh" abang x larat driver sebab kereta sempit" ...ehwah2...aku yang kat belakang mcam tin sardin x kisah pun...yelah dengan Raga anak lagi...beg baju anak lagi...
  3. Lagi satu kes, Mak menakan sepupu aku...tanya" along balik naik apa???" muat ke nak balik perlis naik kereta mak tu" amboi2 perli nampak...tu yang membuatkan aku lebih TENSION tau... & semangat nak pakai kereta lagi membara dalam jiwa..
    4. Gelang Kaki Sayang...& kebanyakkan Kain baju untuk aku & Sayang

5. Barangan kecik-kecik..& keperluan Umah

6. Barangan Elektronik ...

0 Comments:

 

blogger templates | Make Money Online