Friday, May 14, 2010

16 Mei



Bersiaran petang jumaat, sebabnya hari isnin nie cuti keputeraan Agung...Perlis ...so bersiaran lah jugak..ptg nie
16 Mei tiap-taip tahun kita sambut hari Guru ....besar , kecik semua je lah yang di gelar Pendidik...Semasa kecil, cikgu lah yang kita hormat. Bermula dengan umur 6 tahun Pra sekolah...hinggalah ke IPT... semuanya cikgu...Cuma tukarnya panggilan cikgu Guru besar masa sekolh Rendah , Pengemuda tua Kat sekolah Menengah, dan En/pn masa kat IPT...Bestnya zaman sekolah dulu, xpayah nk serabut pecah kepala nk fikir n cari duit, bayar hutang.... dulu fikir sukan, periksa, duit poket mai sekolah, pakwe...he..he..tu je lah...

La nie aku pun di gelar pendidik , cumanya aku nie x lah keluar dari maktab perguruan ,keluar IPT jugk tu , anak murid pulak tua-tua yng x reti apa sungguh mencabar di situ...memang pun...serta subjek yang aku mengajar nie xlah di masukkan dalam Exam besar macam SPM, PMR Ke UPSR.tapi ....subjek aku mengajar nie boleh sesorang dapat periuk nasi rezeki tau . Subjek Komputer..asas jelah...he..he... Cikgulah jugak tu... kan geng pid kan..

Apa-apa pun , di sini Pn mama nak ambik kesempatan mengucapkan selamat Hari GURU...buat cikgu-cikgu yang pernah mengajar saya .. Thank You so much...terima kasih cikgu...Hanya Allah Sahaja yang dapat membalsnya.
Cikgu Sekolah Menengah : i Bad Girlshe..he
Buat Cikgu ”D” maafkan saya sebab saya pernah terjatuh cinta i Gatal Girls masa nie dengan cikgu...sebab cikgu senyum manis macam gula...so sweet...sampai sekarang saya malu nak bertemu dgn cikgu walupun berselilih.
Buat Cikgu ”Y”.maafkan saya sebab kes cikgu malu 1 sekolah tu saya yang buat...sampai sekarang mesti cikgu tertanya2 sapa punya kerja tukan. Saya yng bubuh kapur(ketuk pemadam padan hitam) kat kerusi cikgu ...bila cikgu duduk , habis seluar slack cikgu yang berwarna hitam tu, lekat kapur...maafkan saya cikgu...

0 Comments:

 

blogger templates | Make Money Online