Monday, May 31, 2010

Tau tak harini Pn Mama memang rasa agak bengang, serba salah, naik angin semua yang negatif Ini Kerana ............



Copy dari Google


Tau tak harini Pn Mama memang rasa agak bengang, serba salah, naik angin semua yang negatif Ini Kerana ............
Ini kerana….
Musim kenduri datang lagi seiring dengan cuti sekolah. Banyak jemputan yang Pn mama dan En Abah terima . 05 Jun nie Jemputan kenduri kawan Pn mama kahwin.. Pengurus MID Kok Klang, Pn Mama adalah EX Pengurus MID Kok Klang..so ada kaitan…nak x nak Pn Mama kena jugak attend kenduri dia..sebab Kuli-kuli Orang Bawahan Pn Mama yang dulu still kerja lagi kat situ…xelok kan x tunjuk muka betul x. Walau bagaimanapun Pn Mama dah bersedia dengan baju-baju baru...Untuk Di pakai. Yang ini Pn Mama x bengang lagi…he..he…
Yang ini Buat Pn Mama bengang…
Kenduri Adik ipar kepada Abang Ipar Pn mama pun akan melangsungkan perkahwinan pada 06 Jun nanti. Yang Menjadi kisahnya Pada Hari wesak yang lepas , 28 Mei ..malam sebelum 28 Mei …mai la depa nie laki bini serta Pakngah dengan si mamat ke Istana Pn mama…dengan niat nak panggil makan kenduri dan dengan niat lain nak meminjam………………..%&&&&*** .
Tahu x pinjam apa ???????????????
*
*
*
*
Pinjam Kereta Pn Mama… Si Panjang Pesona Tulah...
iyer si Panjang sebab nak balik Perak… Kereta Mereka …"ada” Cumanya Overhaul tapi boleh jalan lagi… sebab nak hantar barang hantaran. Oleh sebab depa tahu SI Pn Mama nie …xkan kasi , so depa mintak dengan En Abah sewaktu Pn mama tengah kalut dengan adik …
Jawapan En Abah
“ Boleh , Imah xpakai kereta tu pun”. Dan yang paling Pn Mama terkilan sekali, En Abah tak ajak langsung Berbincang ke apa ke ? buat macam kuasa Vito… Oleh sebab nak jaga air muka En Abah …Pn Mama pun angguk jelah…
Dalam hati “patutlah buat baik , nak pinjam kereta aku , Woi kereta tu aku yang bayar tau, duit aku,”. Sumpah Pn Mama makan hati Dengan Sikap En Abah … Dan dengan semalam 30 Mei kereta Pn mama telah di hantar kembali dengan selamatnya… nasib baik…


Yang menjadi persoalannya ialah

Semlm En Abah cakap ..depa nak pinjam lagi kali nie dari 2 Jun hingga 7 Jun…oiii aku nak makan kenduri 5 Jun xkan aku nk p dgn montot kot…Jatuh lah stand aku depan musuh Kawan Baik Pn Mama nanti… Habis Korang Ingat kereta aku tu kereta SEWA KE...Kalau nak menayang body p beli kereta sendirilah ....
Habis macam mana…xkasi nanti En Abah Berungkit…sebab Abang Ipar Mama tu banyak Tolong Kami bukan En Abah Je… pening …semua ada …tension….

Menyampah aku….Menyesal ……………………
Tetiba rasa dah takde mood dah nak tulis entry.
(Pn mama tak rancang pun nak tulis pasal ni. Tapi tetiba je terkeluar. Huhu~)

3 Comments:

MaMa QaiSaRa a.k.a nUnU said...

kalo aku la kan..
lantak la..
aku x'n jaga muka laki aku..
amboi2.. nk menayang bkn main hebat pinjam...
pastu kalo accident ka apa ka...
semua nnti x mo mengaku..
mula2 pinjam sehari...
lama2 pakai terus..
dh sekali bg betis..
org nk peha kak oit!!
[jahatkan.. aku jadi batu api ang...]

fibocynno said...

alamak..2 la..bile baik sgt ngan org....g2 la...adoi...xingt hak orang..nthen..yang best nye uat endah xendah sape byr...mintak pd org lain...nthen..pnjam xagak2..sesuke ati ek...sabo jerkan....

Mama Atie said...

sedih tau.....tension

 

blogger templates | Make Money Online