Tuesday, January 12, 2010

New Bicycle for Qashrina Imani


Basikal Lama VS Basikal Baru

Bertuah betul Kak Deq ni, murah rezeki, dapat lagi basikal baru, Kali nie Mama jugak yang belikan…Kerana ada Kesebab-sebabpannya yang membuatkan Mama dengan Geramnya… membelikan basikal baru buat kak Deq walupun duit gaji memang dah semakin susut..(maklumlah nk ujung bulan..) tapi mama memang bertekad nk belikan tanpa mahu share dgn Abah ...tak mau share???? Iyer(Jawapan yang Pasti sekali) Kerana KEGERAMAN & KEPERLIAN(PERLI MEMERLI) , sedangkan di masa dan ketika itu…Wang aka Duit Mama hanya Tinggal Nyawa-Nyawa Ikan saja..he..h

e…he… APA AKU PEDULI JANJI HATI AKU X SAKIT , Yang Dulu dibeli oleh Mama jugak semasa Kak deq menyambut Ulang Tahun pertama …Kiranya sekarang ini Kak Deq dah mempunyai 2 Basikal , yang kecik dan Yang Besar..Ayat Abah “xpa, nanti Adeq & kak Deq boleh main sama2 sebab dah ada 2 Basikal”…Al-maklumlah..My Hubby x keluar duit belipun… Aku “Ye, memang betul , nanti adeq boleh main dengan Kak Deq tapi…aku x sanggup di perli sebegitu rupa…ada faham… wahai Suamiku tercinta..”.

Kerana ada

Kesebab-sebabpannya

basikal ni hargenye RM58..tapi setelah tawar menawar dapat RM40.korang rase masih mahal lagik or dah murah bebenor??, Basikal yang dulu harganya RM 70.00 ringgit, tapi x ada tawar menawar sebabnya beli kat supermarket…yang kali nie pulak beli kat Kedai biasa ja… Xkisahlah..Janji Kak Deq dapat basikal baru… dah xnak kacau basikal yang orang dah…Mama dengan abah mampu belilah untuk kakdeq tau …

Oh ye, aku x cakap lagi sebab kesebabnya aku beli ye…

Sebelum tu, Kak Deq selalu di bawa oleh Mrhubby ke Umah Mil Aku kat Utan Aji nun sana tu , MakNgah(Mak saudara Hubby) baru pindah dan dok berdekatan dengan Umah my MIL…dia ada cucu umur pulak sebaya dengan Kak Deq.. Lelaki pulak tu, Bila p umah Makngah , Kak Deq suka sangat Naik basikal si Budak mamat(budak lelaki tu punya nama) nie… bukan x ada basikal lain, saja kak deq nie nak buat Mama dengan abah kerna perli lepas tu beli yang baru kot…keadaan nie berlarutan hari hari ke hari , dari bulan ke bulan , tapi aku biarkan je..ala budak2 sampai bila nak main…nanti dia jemu..turunlah… Tapi kejadian Malam Hari Raya Haji , kiranya Entry nie dah basilah, Makngah dia macam perli2 ja, Kak deq nak naik basikal cucu dia…sampai ngis2 aku x bagi…bukan apa dah la basikal tu penuh selut, kotor, nanti Kak deq sakit sapa susah…Mak ngah menjerling ja… “kenapa , ko ingat aku x mampu ka”dalam hati aku …Makngah “xplah, mamat bukan nak naik dah”sambil tersengih2..… “Geramnya”. Sejak ari tu, aku x benarkan Kak deq p uMah Makngah …2 tiga ari lepas tu aku pun p la beli…yang baru untuk kak Deq Fesyen dia sama macam dengan mamat..colour pun sama…. Weekend , aku dengan anak2 akan balik umah Mak aku..so bawaklah basikal baru nie… sebelum tu aku singah umah mil aku untuk ambil ikan darat( adik ipar , dengan hubby tangkap kat sawah).. so Makngah ternampaklah Basikal baru kak Deq…terlopong dia… Baru dia tau.

Aku bukan nak tunjuk , dan bukan menunjuk2 tapi cara adik beradik belah Mil aku tu membuatkan aku Feedap nak balik sana… salahkah aku… Apa yang penting anak-anak amat gembira sbb dapat basikal baru . Termasuklah Hajat Mama dia jugak.
"Aku nie pantang di perli OK".....

0 Comments:

 

blogger templates | Make Money Online